B' Γυμνασίου
|
Γεωμετρία
|
Πυθαγόρειο θεώρημα
|
||||||||||||||||||||||||
Θέμα:
Ποια σχέση συνδέει τις τρεις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου;
|
||||||||||||||||||||||||||
Οδηγίες: Στην παρακάτω εφαρμογή δίνεται η δυνατότητα διερεύνησης της σχέσης που συνδέει τις τρεις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου (κάθετες πλευρές και υποτείνουσα). Η εφαρμογή προτείνει τρεις δραστηριότητες. Η πρώτη, η διερεύνηση, αφορά την διερεύνηση της σχέσης των τριών πλευρών με τη βοήθεια των εμβαδών των τετραγώνων που σχηματίζονται με πλευρές τις πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου. Η εφαρμογή θα σας επιτρέψει να αναπτύξετε ιδέες (εικασίες) για την σχέση των τριών πλευρών. Η δεύτερη, η απόδειξη, αφορά την απόδειξη της σχέσης που συνδέει τις πλευρές του ορθογωνίου. Η εφαρμογή αυτή θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την ορθότητα την εικασίας που αναπτύξατε στην πρώτη δραστηριότητα και να την αποδείξετε. Η τρίτη, η εφαρμογή, αφορά τη χρησιμοποίηση της σχέσης που αποδείξατε στην δεύτερη δραστηριότητα. Για τον σκοπό της δραστηριότητας είναι καλό να εμπλακείτε σε πειράματα και διερευνήσεις με τη βοήθεια της εφαρμογής. Μπορείτε να επιλέξετε καθένα από τα τρία κουτάκια, για διερεύνηση, απόδειξη και εφαρμογή. Και στις τρεις περιπτώσεις μπορείτε να σύρετε τους δρομείς και τα ελεύθερα σημεία και να παρατηρείτε τι αλλάζει και πώς. Η παρατήρηση θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε εικασίες και να τις ελέγξετε με διάφορους τρόπους. |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Πειράματα και διερευνήσεις:
- Σύρετε τις κορυφές του τριγώνου ώστε να ορίσετε οι κάθετες πλευρές τους να έχουν μήκη 3 και 4 μονάδες. Παρατηρήστε το μήκος της πλευράς α καθώς και τα εμβαδά των τριών τετραγώνων. - Επαναλάβατε το πείραμα και για άλλες τιμές των β και γ. - Σε κάθε περίπτωση, επιλέξτε "Δείτε το πλέγμα" και μετρήστε τα τετραγωνίδια που καλύπτουν τα τρία τετράγωνα. - Αντιγράψτε τον παρακάτω πίνακα στο τετράδιο σας και αντικαταστήστε τα ερωτηματικά των κελιών με τους σωστούς αριθμούς.
Μπορείτε να διατυπώσετε μια σχέση μεταξύ των εμβαδών των τριών τετραγώνων; Μπορείτε να επαληθεύσετε την σχέση για νέα ορθογώνια τρίγωνα;
Μπορείτε να διατυπώσετε τη σχέση μεταξύ των εμβαδών των 6 σχημάτων αλγεβρικά; Πώς συνδέεται η σχέση που διατυπώσατε με την εικασία που διατυπώσατε στη πρώτη δραστηριότητα;
Μπορείτε να υπολογίσετε το μήκος της υποτείνουσας α κάνοντας χρήση της σχέσης που διατυπώσατε στις προηγούμενες δραστηριότητες; |
||||||||||||||||||||||||||
Συζήτηση στην τάξη:
|
Προτάσεις μάθησης και διδασκαλίας για τα σχολικά Μαθηματικά όλων των βαθμίδων
Translate
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018
Πυθαγόρειο θεώρημα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Εκτύπωση σε pdf
-
E' Δημοτικού Γεωμετρία Γεωμετρία με διαβήτη Θέμα: Πώς πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο διαβήτης ώστε...
-
A' Λυκείου Γεωμετρία Μεσοκάθετοι τετραπλεύρου Θέμα: Τι είδους σχήμα ορίζουν οι μεσοκάθετοι των...
-
Γ Γυμνασίου Αλγεβρικές παραστάσεις Η ταυτότητα (α+β)² Θέμα: Μπορείτε να συγκρίνετε τα εμβαδά των ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου